Dijital Dünyada KOBİ’lerin Geleceği

Eklenme Tarihi : 15 Nisan 2014

 

KOBİ’lerin bir bölümü dijitale geçişte yetersiz kalmakta; bir bölümü ise hızlı ve yenilikleri değerlendirmeye hazır. Teknoloji ve yaşam biçimindeki yenilenme ile birlikte, KOBİ’ler bu yeni dünyada “reklam ve halkla ilişkiler” için neler yapmalı? Önerilerimizi 4 başlıkta topladık:

 

Gelecek

2020‘de internete bağlı aletlerin insan sayısını geçeceği, mevcut endüstrilerin de 2024 itibariyle tepe noktasına ulaşıp daha sonra düşüşe geçeceği ve yeni boyutlar kazanarak devam edeceği öngörülmektedir. Gelecekte işler ve meslekler yeni formlar alacak. Her yok olan meslek yerine 2.6 milyon yeni iş olanağı gelecek. Makineler insan yerine geçecek. Örneğin doktorların %80‘inin yerini onlar kadar etkili ve hızlı karar verecek akıllı makineler alacak. Gelecekte yok olacak iş alanlarını araştırın ve ona göre pozisyon alın. Geçmişe baktığımızda yok olmuş endüstriler görürüz.  Online dünyaya adaptasyonu sağlamazsanız büyük sorunlar yaşamanız kaçınılmazdır.

 

Teknoloji

Yeni ve yenilenen dünyayı anlayın. Dijital çağın gereklerini yapın. 

Web, mobil teknolojilerin yanında bitmeye mahkumdur; mevcut teknolojilerinizi buna göre yenileyin.

Dijital reklam, dijital PR ve sosyal medya konularının önemini asla yabana atmayın. 

Dijital pazarlama faliyetlerini şirket içine entegre edin ya da profesyonel bir firma ile çalışın.

Dijital dünyanın geleceği mobil. Mobil pazarlama da yapın. 

Dijital reklam için bütçe ayırın. Sosyal ağlara reklam verin. 

Kampanyalarınızın başarısını Google Analytics gibi ölçüm uygulamaları ile ölçün ve sonuçlara göre revize edin.

 

Örgütlenme

Hiçbir başarı kalıcı değildir. Yeniliklere ve dönüşümlere açık düşünme yapısına ve örgütlenmeye sahip olmanız gerektiğini unutmayın. 

Gelecek için akılcı planlar yapın. Günümüzde rekabet koşulları ve sınırlarının yeniden tanımlanarak küresel arenayı taşındığını unutmayın.

Aile firması olarak kalmayın. Teknolojiye hakim, akıllı ve çalışkan insanlardan oluşan ekipler kurun.

İşletmenizde bilgi paylaşım kültürü inşa edin. Dokümanlarınızı dijitale dönüştürerek gerektiğinde hızlı erişilebilmesini sağlayın. Şirketten ayrılmalarla birlikte verilerin kaybolması sorununu da engellemiş olursunuz. 

 

Duyarlılıklar

İnsana saygı, çevreyi koruma gibi hassasiyetleri dikkate alın.

İnsana ve çevreye yararlı enerji kaynaklarına yönelin. 

Çevreye duyarlı olun, olmayanlara müdahale edin.

Sosyal sorumluluk projeleri geliştirin. Toplumun geleceğine katkı sunan işler yapın. İlgili projelere destek verin. Toplumun hassasiyetleri konusunda samimi ve inandırıcı olun.

Bu çerçevedeki faaliyetlerinizi sosyal medya hesaplarınızdan paylaşın.

Sosyal medyayı doğru, etkili ve etkileşime dönük kullanın. Müşterilerle ilişkilerde açık, net ve şeffaf olun. Siz dijital ortamda onlara duyarsız kalırsanız başka yerlere yazarlar.