Sosyal Medyada Yer Alan Firmaların Soma Sınavı

Eklenme Tarihi : 20 Mayıs 2014

 

Sosyal medyada yer alan firmalar Soma acısı yaşanırken neler yaptı?

 

Bir kısmı daha önce yapmış olduğu planlamasını bozmadan, ürün ya da hizmetini tanıtan paylaşımlarına devam etti. Bir kısmı normal paylaşımlarını kesti, acıyı paylaşan duyarlı mesajlar verdi. Bir kısmı mesaj vereyim derken bir dizi yanlış yaptı. Bir kısmı da acıyla sustu. 

 

Soma faciası yaşanırken acıyla kavrulan yüzlerce aile, onlarla birlikte yanan bir toplum varken; bine yakın evlat babasız kalmışken reklam-tanıtım yapılmaz. Acıyı paylaşmak adına basit ya da hafif mesajlar verilmez. Konunun ağırlığıyla örtüşmeyen yazı ya da görsellerle “mış” gibi yapılmaz. Bunlar affedilir hatalar değildir. İnternette hiçbir şey kaybolmaz. Halk unutmaz. Halk affetmez.

 

Sosyal medyada her firma yer alabilir; fakat “doğru” var olmak kolay değildir. 

 

Olağan süreçlerde topluma uzak ve sevgisiz olan; ani yıkımlarda, büyük acılarda, beklenmedik sorunlarda “olgun, ağır, doğru, şeffaf ve samimi” bir duruşu olmayan; felaket ve krizlerde “hızlı, duyarlı, olgun ve doğru” tepki verecek yetkin bir ekibi bulunmayan firmaların sosyal medyada hesap açmaması en mantıklısıdır.

 

Hep vurguladığımız gibi, sosyal medya topluma hiçbir şey vermeye niyeti olmayan, “hep ben kazanayım” mantığıyla iş yapanlar için değildir. İnsana, topluma, çevreye duyarlı firmalar içindir. 

 

Sosyal medya firmalar için;

Felaket zamanlarını beklemeden yardımlaşmanın,

Acıyı ve sevinci paylaşmanın,

Topluma gönül borcunu ödemenin,  

Hep “benim kazancım, benim firmam, benim markam” dememenin,

Tüketmeye yönelik mesajlar dışında insani mesajlar da vermenin,

Cebinden, cüzdanından, hesabından parası alınan insanlar için güzel şeyler yapmanın,

Firma çalışanları ve çözüm ortakları ile bir “aile” olmanın,

Sivil toplum kuruluşlarına destek vermenin,

Vicdan ve adalet ile hareket etmenin,

Ahde vefanın da ortamıdır. 

 

Samimi, dürüst, özverili, insana saygılı, ülkesini seven firmalar Soma faciasında da duyarlılıklarını ve olgunluklarını korudular. Onlar, diğerleri için sosyal medyada nasıl yer alınacağına ilişkin doğru birer örnektir aynı zamanda.