Yerel İşletmeler İçin Sosyal Medyaya Başlama Kılavuzu

Eklenme Tarihi : 29 Nisan 2014

Ürün ya da hizmetinizi pazarlamak için sosyal medyayı kullanmıyorsanız geç kalıyorsunuz. Stratejik bir başlangıçla sosyal medyada başarılı olabilir ve potansiyel müşterilerinize doğrudan ulaşabilirsiniz. Bunun için;

Potansiyel müşterilerinizin kim olduğunu saptayın. 

Kadın, erkek, çocuk, yaşlı, genç,  sportif, vb. 

Potansiyel müşterileriniz hangi sosyal ağı daha çok kullanıyor? Facebook, Pinterest, Twitter, Google+, Instagram... İlk ikisini saptayın.

Bu ağlarda potansiyel müşterinize nasıl sesleneceksiniz, neler söyleyeceksiniz? 

Stratejinizi planlayın, yazı+görsel hazırlığı yapın.  

Potansiyel müşterilerinizi webinize yönlendirmek için blog açın. 

Webinize, sosyal medya hesaplarınız ve blogunuz için butonlar koyun.

İçerik paylaşımı için webiniz sosyal medya hesaplarınızla entegre olsun.

Aynı anda tüm sosyal ağlarda hesap açmayın, kontrolü zor olabilir. Bir-ikisi ile başlamak daha akılcıdır. 

Paylaşımlarınızı gerçekleştireceğiniz zamanları belirleyin. Paylaşım düzeni konusunda istikrarlı olun.

Sosyal medyada sohbetler eş zamanlı gerçekleştirilir, geç kalmayın. İki gün sonra verilen cevabın önemi yoktur.

Sizi takip edeni takip edin. Kibirli, ukala olmayın. Değerlendirmelere, övgülere teşekkür edin. 

İçeriklerinizde 100-150 karakterlik özgün, kısa yazılar + etkileyici görseller kullanın.

Sosyal ağlara reklam verin. Sosyal medya, düşük reklam-tanıtım bütçeleriyle iyi sonuçlara ulaşabileceğiniz mecradır.

Performansınızı Google Analytics ile ölçün. Zayıf noktalar için yeni ayarlamalar yapın. 

Siyasi hareketlerin, futbol karşılaşmalarının vb. olduğu dönemlerde paylaşımlarınız ve reklamlarınız 2. plana düşer. Bekleyin.

Toplumsal, insani acılar yaşandığında duyarsız olmayın, ürün/hizmet paylaşımı yapmayın.

Dini ve ulusal bayramları, özel günleri unutmayın.

Online dünya hızla büyüyor. 2014‘ün ilk aylarında 43.7 milyon iPhone, 16.4 milyon iPad satıldı. Sadece Facebook’un mobil kullanıcı sayısı 1 milyarı geçmiş durumda. İnternette 1 dakikada; Facebook’ta 2.4 milyon durum güncellemesi paylaşılıyor, Twitter’da 277 bin tweet atılıyor, Instagram’da 216 bin fotoğraf paylaşılıyor, YouTube’da 72 saat uzunluğunda video yükleniyor. 

Bu dünyada var olmak ürün ya da hizmetinizin tanıtımını yapmak için harekete geçin. Zaten bir hesabınız var; fakat yeterince başarılı değilse yine kılavuzu inceleyin, eksikleriniz nerede? Yardımcı olacaktır.